Ik wil landschapsherstel

Maak van je perceel of boerenbedrijf een paradijs voor vlinders, bijen, vogels en zoogdieren met inheemse, bloeiende struiken die nectar en bessen geven precies op het moment dat zij het nodig hebben. Of plant een hoogstamboomgaard aan en wie weet komt de groene specht of de steenuil op jouw land wonen. Hoe mooi zou dat zijn?

Herstel is keihard nodig
Het landschap wordt steeds kaler en stiller. Het is een glijdende schaal waardoor mensen het nauwelijks merken. Het verlies aan biodiversiteit en landschappelijke kwaliteit gaat geleidelijk, maar het zet ecosystemen steeds verder onder druk. Planten en dieren verdwijnen en er blijft een eentonig, levenloos en stil landschap over.

Mooyland kiest juist voor een landschap met méér leven, méér planten, méér dieren en méér biodiversiteit. Wij willen een landschap van overvloed, barstensvol leven, met een levende bodem die garant staat voor rijkelijke oogsten, nu en in de toekomst. Super dat jij ook wil beginnen op jouw perceel!

Hoe gaat Mooyland je helpen met herstel?

Heb jij plek voor een haag of houtwal van minimaal 50 meter? Of kan je een hoogstamboomgaard kwijt met minimaal 6 bomen? Dan komen wij je helpen! Wij planten aan op bij zowel particulieren als agrariërs.

Hagen & houtwallen
– Wij betalen maximaal 50% van de beplanting, jij de andere helft
– Wij zorgen voor een beplantingsplan en snoei-advies
– Samen met onze vrijwilligers planten we aan
– Wij leveren inheems plantgoed
– Wij zorgen voor materiaal, beplantingsadvies en gezelligheid

Hoogstamboomgaarden
– Wij betalen maximaal 50% van de aanplant, jij de andere helft
– Je kunt kiezen uit vele oude fruitrassen (appel, peer, kers, pruim)
– Samen met onze vrijwilligers planten we de bomen aan

– Wij zorgen voor een beplantingsplan en snoei-advies
– Wij zorgen voor palen en boomband

Interesse in landschapsherstel op jouw perceel?
Neem dan contact met ons op!